vrijdag 22 oktober 2010

Commotie rond nieuwbouw (Nieuwsbrief)

De frustratie was groot toen we afgelopen week vanuit het gemeentehuis te horen kregen dat zelfs de presentatie over de nieuwe school van de agenda van de commissievergadering was gehaald, terwijl ons al maanden beloofd was dat over het definitieve plan een besluit zou worden genomen. Ik had mij aangemeld als inspreker op de bewuste avond om een en ander opnieuw nog eens uit de doeken te doen, maar ik moet u eerlijk bekennen dat ik er na het ontvangen van dit bericht even helemaal doorheen zat. Gelukkig stond er binnen no time een groep ouders achter me die zich bereid verklaarde even het stokje van me over te nemen. Beste mensen, u kunt zich niet voorstellen hoe geweldig het is om zoveel ‘warme’ armen om je schouders geslagen te krijgen. Echt ontroerend waren ook nog de warme reacties van de vele andere ouders. Op woensdagavond 13 oktober stond u daar met z’n allen en liet u zien dat ook u niet langer aan het lijntje wenst te worden gehouden. Immers na jaren getouwtrek hebben ‘onze’ kinderen nu echt recht op een nieuw schoolgebouw met eigentijdse voorzieningen. Dat de politiek nu plots komt met allerlei ferme uitspraken is slechts om u te misleiden. Ik zou u willen adviseren de raad nu te beoordelen op haar daden en niet op haar fraaie woorden en advertenties. Laat dat in uw stemgedrag bij de lokale verkiezingen op 24 november duidelijk merkbaar worden. Jammer genoeg is de strijd nog niet gestreden en ben ik niet eerder gerust dan dat er op een extra ingelaste raadsvergadering voor 24 november definitief een besluit is genomen !

Uit de Kors Breijer Nieuwsbrief van 22 oktober 2010,
door Joop van Wijngaarden

[toegevoegd op 5 november 2010]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten