zondag 7 november 2010

Vervolg mailwisseling Riemslag/Biemans

Onderstaande mailwisseling is een vervolg op de reactie van de teamleider samenleving op een boze mail van deze ouder.

----- Original Message -----
Van: Marijke Sluyp
Verzonden: zo 7-11-2010 11:10
Aan: Biemans, Hans
CC: Kors Breijer Breed 2012;
Onderwerp: Re: reactie op mail dd 21 oktober 2010


Beste heer Biemans,

Dank u wel voor uw uitvoerige en verhelderende antwoord.
Ik waardeer uw bericht zeer.
U zult het mij niet kwalijk nemen dat ik nog steeds de gemeente Weesp als gesprekspartner zal beschouwen mbt tot deze kwestie, hoe de gemeente verder haar verantwoordelijkheden onderverdeelt over haar werknemers is aan de gemeente zelf en voor mij en de overige schoolmedewerkers en ouders van minder belang.
Dat u zelf in het verleden daarbij een belangrijke rol hebt gespeeld en uw beslissingen op een integere en verantwoorde wijze heeft genomen neem ik derhalve ter kennisgeving zonder meer van u aan.
De in mijn vorige bericht genoemde consequenties bij het opnieuw uitblijven van te tonen daadkracht van deze gemeente blijven onverminderd van kracht, wij hebben ons eerder in de luren laten leggen met achteraf gebleken loze toezeggingen en dat gaat nu niet meer gebeuren ; de concepten van de berichten naar de gemeentelijke ombudsdienst en onderwijsinspectie liggen klaar. Hopelijk behoef ik die niet te gaan versturen.
Inhoudelijk geeft uw bericht gelukkig hoop voor de zeer nabije toekomst. Evenzo bevestigt het bericht de negatieve indruk en bijsmaak over het kennelijke slecht onderbouwde beslissingsbeleid van de gemeente mbt dit onderwerp de afgelopen jaren (!) , hetgeen helaas wel degelijk is samengegaan met tussentijdse toezeggingen en hoopgevende mededelingen richting belanghebbenden.......zeer kwalijk.
Wij wachten in spanning op nadere informatie en postitieve berichten van de gemeente.

met vriendelijke groet,
Wim Riemslag


----- Original Message -----
From: "Biemans, Hans"
Sent: Sunday, November 07, 2010 8:14 PM
Subject: RE: reactie op mail dd 21 oktober 2010

Geachte heer Riemslag, mevrouw Sluyp (de mail van 21 oktober was door mevrouw ondertekend, de reactie van vandaag door meneer)...,
dank voor de reactie.
Mijn mail van vrijdag was overigens niet bedoeld om allerlei "onheil" (ombudsman, onderwijsinspectie, e.d.) voor de gemeente af te wenden, maar om informatie te geven en wat zaken op een rijtje te zetten. Daar zal ik in ieder geval mee door gaan de komende tijd. U zult ongetwijfeld blijven opletten en op de trommel blijven slaan om de komst van de nieuwe school te bespoedigen. Waarschijnlijk komen we elkaar ergens in dat proces wel tegen. Lijkt mij prettig.
Ik zal op geen enkele manier commentaar leveren op uw oordeel over de onderbouwing van beslissingen in het verleden. Ik hoop alleen dat de toekomstige beslissingen uw kritische toets beter kunnen doorstaan.

met vriendelijke groet
Hans Biemans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten